måndag 16 november 2009

Måndag – grått – heart is all over...CG Jung





Nu har jag varit ute på promenad med Åska Woff och Vénus, Åska och jag hittade 2 st hjärtan i dag en ljusblå papperslapp eller nåt och en vattenpuss. Vénus springer mest omkring i sin egna lilla värld utan koppel hon insuper livets dofter och är allmänt glad.

Sen såg jag att någon hade satt en burk med kattmat på ett biltak...

Nu tillbaka för att fortsätta jobba...
men först en reflektion över min dröm. jag hade denna tidiga morgon.

Jag känner mig en smula olustig i dag. Min dröm handlade om flyttkartonger, min kompis Ina i Mexico, kläder i mängder på en vind...en gammal dörr som det stod
L O V E på med gamla rostiga bokstäver i järn...ett 50-tals inspirerande kylskåp/frys som var rött...och som läckte vatten pga att sladden inte satt i eluttaget. ja herregud vilken dröm.
Jag undar vad min dröm vill säga mig.

DÖRR: Det betecknar våra förhoppningar om ett lyckligt liv, men också den "anliga tröskel" vi måste ta oss över för att uppnå sann lycka och
tillfredsställelse.

FLYTTA: du får höra nyheter.






Pussinuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar