onsdag 25 november 2009

Forever a lady!




Vad är det som gör att franska kvinnor och män är så smala. Vissa menar att tala franska korrekt är så hårt att det bränner extra kalorier. Andra tror på magin i rött vin och aturligtvis franska kvinnor röker som få...och äter inga kolhydrater.
Jag måste dock säga att som en överviktig svenska komma till Frankrike som jag då gjorde är det bästa bantningsmedlet av alla för min del i alla fall...ha ha
Ja, dra på trissor jag har nog gått ner ca 8-10 kg på 7-8 månader...Varför? Jag är kär och då äter man mindre...NEJ! Jag äter massor och hela tiden.
Sen jag kom hit så köper jag aldrig latte. Jag dricker bryggkaffe hemma 1-2 koppar på morgonen, jag äter frukost. Fransmännen är ju bäst på youghurt så det blir en youghurt med plommon eller blåbär som sedan avslutas med ett grönt äpple från trädgården (Granny Smith.) :- Mumma!
Till lunch kyckling eller lax, mycket sallad, tomat, rädisor, vitkål och en bagutte med mycket fibrer...och ett glas rött vin och vatten att skölja ner det hela med.
Mellanmål blir...nötter, sötmandlar, frukt, vatten...
På kvällen ost och baguette eller kycklingbullar. Och efterätt blir en semoule med chokladsmak.
Den enda träning som jag utövar är promenader med hundarna och jag tränar armarna med hantlar som mellanpass för att komma bort från datorn. Voila!!!!!!

Franska män och kvinnor i alla åldrar bryr sig om utseende och det är trevligt!
Här är det inga joggingbrallor i soffan. Fisa fritt eller rapa som gäller. Franska män och kvinnor har klass.
Alexandres mormor är 86 år och hon fixar naglarna på salong och klipper sig var 3:e vecka och bär alltid rött läppstift och vackra juveler hon älskar mode och dricker alltid ett glas vin till sin lunch och en pastis runt 17h00 -tiden med sina grannar. Hur coolt som helst.
AND I LOVE THAT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar