fredag 9 juli 2010

Shanti – Namaste




Man kan aldrig ge för mycket KÄRLEK!

Min underbara katt Shanti född på en bondgård på Ekerö gör Namaste när han sover på min axel denna extremt varma och underbara julikväll...Va! Hur vackert som helst.
Ja, Shanti är en enormt snäll och fridfull katt. Vi var hos veterinären förra veckan och han sa att Shanti har världsrekord i rent blod...:)
Det roliga med Shanti är att han är en gåva från en vän och jag döpte om honom från Grålle/Grey till Shanti för 4 år sedan. Han flög sedan 2008 med mig och Shiva till frankrike och här fick jag reda på att Shanti är av fransk härkomst...Ja, vad säger man? "Herren vägar äro outgrundliga". Shanti är av kattrasen Chartreux som är en ganska vanlig katt i Frankrike men ovanlig i Sverige....och det fick jag reda på för några månader sedan...Hum...

Chartreuxen räknas som en av Europas äldsta kattraser. Det var Kartusianska munkar som förde hit den på 1550 talet och de födde upp dem på klostren runt om i Frankrike.

Allting har en mening...allting hänger ihop som som min kära vän Caroline alltid säger...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar