söndag 11 april 2010

Brocante – Loppis






BROCANTE


I dag har vi varit uppe sedan ottan...dvs ca 06.30. Vi var på marknaden/loppis kl 08.00 för vill man fynda så måste man vara på plats tidigt jag var förvånad över hur mycket folk det var kl 08.00...
Alexandre handlade som vanligt DVD a la horror för 1 euro.
Jag hittade en jättefin trähäst, har man hästar i sitt dagliga liv som jag har så passar det utmärkt med en träpålle för 8 euro i hemmet. Ett fynd!!!
Sen bar det av till bageriet för att inhandla dagens baguette med fullkorn och sedan till den lokala arabiska köttbutiken för att inhandla merguez and kefta. Och sist vinbutiken.

Nu dags för jobb för min del...och min honey ska göra middag lite senare. Mummagott, jag längtar...

Kl 11.00 varje söndag sedan många många år tillbaka så kollar de franska männen sport på tv.....Ett måste!! Sammandrag av fotboll, mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar