söndag 21 mars 2010

I Looooooooooove stripe, polkadot and the 80ies!











Jag har en kärlek till det oändligt randiga & prickiga och jaaaaa...allt som gör sinnet en smula mer glittrigt & flamsigt.
Påminner mig om när man var i New York som ung, bodde i Brooklyn New York med rockers & annat löst folk och hängde på CBGS´s , Ritz och The Cat Club på nätterna och vi lyssnade på The Clash, Blondie, Iggy Pop, The Cult, Joy Division, Kraftwerk, Ramones, Soft Sell, The Police, Aerosmith & Run DMC, Kate Bush, The Specials,
Dexy's Midnight Riders The Cure och lokala New York band.

Min favoritbyggnad i New York är Flatiron Building från 1902.

Byggnaden står på en triangulär tomtyta i korsningen mellan Broadway och femte avenyn
och 23:e gatan.



Och jag såg min franska favoritfilm Betty Blue 37°2 le matin 5 ggr på Hornstulls kvartersbiograf Rio på Hornstulls strand 3 en kultbiograf som byggdes 1943.
Musiken är såååååå bra i den här filmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar